Re: Gwarancja na monitory LCD

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 09:50:43 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:dn63lm$qqi$1@polsl.pl...

> Ale wtedy trzeba wybrać konkretny model do obróbki grafiki.
> Normalne LCD mają jednak pogorszone szczególnie odwzorowa-
> nie czerni.

Z podswietleniem RGB jest troche lepiej

> Prawdę mówiąc nie widziałem w ustawie tego typu zapisu.
> Widziałem natomiast zapisy, że:
>
> 1) gwarancja *domyślnie* trwa 12 miesięcy jeżeli nie
> zostało określone *inaczej*;

Inaczej oznacze ze nie moze byc udzielona na okres mniejszy niz 12 miesiecy
(moze byc wieksza - minimalny okres gwarancji to 12 miesiecy)
Gdyby bylo inaczej to producenci chinskich golarek, depilatorow, trymerow i
innego plastikowego szajsu dawaliby mniejsza gwarancje np 9 czy 6 miesiecy.

> 2) klient może realizować roszczenia albo na podstawie
> umowy gwarancyjnej (o terminie ustalonym w umowie)
> lub prawa o rękojmi (termin ustalony ustawowo);

Zgadzam sie.

> 3) zapisy wyłączające nie obowiązują prawa o rękojmi, a nie
> gwarancji jako takiej.

W ten sposob mozna by objac klazulami wylaczajacymi kazdy element
urzadzenia.

> Biorąc pod uwagę, że producent może podciągnąć podświetle-
> nia pod elementy eksploatacyjne, osobiście nie widzę szansy
> i sensu "szarpania się".

Producent musialby wtedy skonstruowac tak urzadzenie by podswietlenie bylo
latwo dostepne i mozliwe do wymiany wynikajacej z zuzycia eksploatacyjnego w
czasie krotszym niz minimalny gwarancyjny tj 12 miesiecy. Obawiam sie ze
producent nie mialby zadnego argumentu ktory pozwalalby mu na traktowanie
podswietlacza jaka materialu eksploatacyjnego.