Re: Jaka karta graficzna do PIII

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 09:41:42 MET

"olo" <olo_77@tlen.pl> wrote in message
news:dn4t3l$fob$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> chce kupić monitor ldc i przy okazji pomyślałem o wymianie karty
graficznej
> i tu pytanie, jaka kartę polecilibyście do PIII 1000. Monitor bedzie mial
> gniazdo dvi, więc fajnie by było gdyby karta tez miała. A tak przy okazji
> czy jest duża róznica w jakości obrazu przy podłaczeniu przez gniazdo
d-sub
> a dvi, co sie zyskuje dzieki temu drugiemu

Kup cos na ATI albo NVIdia, jesli karta bedzie markowego producenta to
bedzie miec dobraj jakosc sygnalu analogowego bo DVI z definicji jest
transparetny.
Dlaczego uzywac do LCD DVI... to proste - DVI to interfejs cyforwy -
informacja o barwie koloru transmitowana jest w postaci cyfrowej - na
wyjsciu analogowym masz napiecie a wiec trzeba zamienic cyforwa wartosc na
napiecie w przetworniku karty, potem sygnal przeslac kablem a w LCD masz
kolejny przetwornik zamieniajacy napiecie na wartosc cyforowa - LCD nie
wyswietlaja obrazu tak jak kineskopy. ten proces konwersji, przeslania,
konwersji wprowadza powazne bledy. DVI z punktu widzenia LCD jest naturalnym
sposobem przesylania informacji o kolorze.

Co do Matroxa... no coz - jesli glownym wyswietlaczem bedzie LCD to kazda
karta z DVI bedzie taka sama z punktu widzenia jakosci. Nowe akceleratory
ATI czy NVidi oferuja za to duzo funkcji akceleracji video (dekodowanie,
kompensacja ruchu, odwrotna DCT - poza tym dzieki pixel shaderom zgodnym z
PS2.0 i PS3.0 moga obrabiac obraz wizyjny poprawiajac jego jakosc - w
znakomity sposob odciaza to glowny procesor - PIII jesl wlaczysz
postproccessing bedzie zaledwie wystarczajacy do dekodowania filmow, karty z
najnowszymi ukladami NVIdii i ATI oferuja dekodowanie sprzetowe VC-1 i AVC -
niestety nie sa dostepne dla plyt z AGP )