Re: procesory 32 a 64b

Autor: tbg <i.hate_at_spam.com>
Data: Tue 06 Dec 2005 - 14:47:29 MET

Użytkownik "janek" <janek666@onet.poczta.pl> napisał w wiadomości
news:dn42lf$ejv$1@inews.gazeta.pl...
>1. czy są produkowaneprocesory p4 z HT 32-u bitowe czy może tylko 64b

pierwsze P4 z HT byly 32 bitowe tylko (nie mylmy HT z dual corem)

> 2. czy wszystkie procesory 64 bitowe obsługują instrukcje 32 bitowe?
nie, itanium emuluje 32-bity co w praktyce oznacza, ze jest kiszka

> 3.jeżeli mamy procesor 64 bity 2 rdzenie to czy oprogramowanie musi być
> specjalnie przystosowane żeby mogło zostać prawidłowo uruchomione, tzn czy
> musi być na 64 bity i na 2 rdzenie??

64-bitowe wersje oprogramowania sa zalecane, bo nie bedzie specjalnego zysku
na wydajnosci, a 2 rdzenie to juz system operacyjny powinien obsluzyc. z
tymze o ile unix-y to z pewnoscia potrafia zrobic dobrze to co do windowsow
sie nie wypowiadam, bo nie mam az takiej praktyki.

tbg