Re: jaki bardzo szybki skaner do dokumentow?

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Tue 06 Dec 2005 - 13:13:18 MET

Witaj,
noname napisał(a):
> Witam
> Chcialbym kupic szybki skaner do skanowania dokumentow w firmie
> Skaner bedzie wykorzystywany w biurze do skanowania dokumentow w rozdzialce
> max 300dpi i najczesciej w skali szarosci.
> Zalezaloby mi na prostej obsludze - najlepiej takiej, ze wklada sie dokument
> wciska klawisz na skanerze a skaner zapisuje dokument w folderze do pdf'a z
> okreslonymi parametrami (czyli dpi i skala barw). Format pdf i szybkosc jest
> dla mnie priorytetowa.
> Na skaner chcialbym przeznaczyc 500-600zl.
> [...]

Kiedyś też dotykałem problemu. I wynik był taki:
Za 600 zł to można kupić zwykły skaner płaski.
Jak masz mało dokumentów (kilka dziennie), to powinien ci wystarczyć.
Jak potrzebujesz czegoś szybszego, to rozmawiamy o skanerach bębnowych,
a te już są dodatkowo dwustronne. I w zalezności od wydajności (ilość
skanowanych stron/min), rozdzielczości (choć ta rzadko przekracza
300dpi), głębi szarości (dominują skanery cz/b) i dołączonego
oprogramowania to możesz wydac prawie dowolną ilość pieniędzy.
Obejrzyj na przykład skanery Fujitsu, są między innymi tu:
http://www.alstor.com.pl/pl/katalog/ic=856/ip=31

Ceny od 1800zł - model A4, duplex, liczony na obciążenie max 100
dok/dzień, wydajność 15 str/min (single)
Do ...(sześć cyfr, tyle co dobry samochód, sam zobaczysz), A3, duplex,
24 000 dok/dzień, 180 str/min, ale ten to na przykład może stać w ZUSie,
do skanowania dokumentów pod OCR.

Pozdrawiam
Kuba Panas