Re: [zakup notebooka]:Turion, Sempron a może Centrino ?

Autor: B.Paciorek <skowronki_at_skowronki.pl>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 20:43:05 MET

> Dzięki za pomoc, zwłaszcza od doświadczonych użytkowników !
>
> rokko

Widze, że masz podobną kwote do tej, którą ja wydałęm na laptopa w lipcu
i podziele się z toba moim doświadczeniem w tej materii;

Przesiadłem się z dość dobrego desktopa w myśl zasady- sprzedaje
blaszaka i teraz laptop ma mi go astąpić w 100% i być do tego
maksymalnie mobilny i wydałem na ten cel 6000 brutto;
Kupiłem Acer TM 4601(Sonoma 1,6 i 512RAM) plus stacja dokująca, po co
stacja? ano po to, że mam do niej podpięty monitor CRT 19 cali i
normalną fajną klawiaturę plus myszkę optyczną i jeszcze pare gadgetów.
Ostatnio wymieniłem RAM na 1GB- i ten zakup ewidentnie poprawił szybkość
pracy komputera na kadym polu; gry, office, internet,mp3!

Co robię na komputerze?
wszystko;
praca; biurowe+internet,
czasem SKYPE, często office a w tle internet i muzyka w mp3
rozrywka; gry - C-S 1.6 i HL2 i ostatnio X3 REUNION- te są z tego w co
gram najbardziej wymagające,
pozatym filmy DVD itp,
nagrywanie płytek DVD i CD
ostatnio tez troche edycji video i oglądanie TV SAT w sypialni przez
VideoGrabbera na USB i VideoSender- może jakość nie żyleta, ale do
oglądania w zupełności wystarczy, a videosender przekazuje też sygnał
pilota, więc full wypasik.

Jakie moje wnioski po tych kilku miesiącach z laptopem?
Stacja dokująca jest wcale do końca niepotrzebna- wymieniłem
drukarkę/skaner i fax na multifunkcyjnego Brothera z interfejsem
sieciowym, no czasem tylko korzystam z trybu dwumonitorowego,
klawiaturka dedykowana do laptopa; oddzielnie numpad, myszka i reszta
klawiatury radiowa- ta w laptopie jest jakoś mało dokłana
W domu WiFi i wyjąłęm napęd DVD-RW i dołożyłem drugą baterię w to
miejsce- teraz na baterii działa komputer przy pracach biurowych i
internecie około 5-6 godzin! co przy moim użytkowaniu z szybkim
przechodzeniem w stan hibernacji daje dwa dni pracy na baterii!
Napęd mam teraz w zewnętrznej kieszeni na 2xUSB- jeden kabel sygnałowy,
drugi supportuje zasilanie, na jednym USB raz działa a raz nie.
Gram tylko na zasilaniu sieciowym.

Także laptop do wszystkiego z czasem prcy powyżej 4 godzin na baterii to
   minimum Centrino/Sonoma z Oddzielną kartą graficzną- w moim przypadku
Raeon X700 64RAM- pozatym 1GB ram,

Podstawowy mankament moim zdaniem to waga; około 3kg
matryca 15,4 też jest duża-
więc następnym razem szukałbym czegoś bliżej/około 2kg z matrycą 13-14
cali nawe kosztem troche słabszej grafiki- i więcej się opierał na
dodatkowym zewnętrznym monitorze, ale za to o wiele wzrośnie komfort
pracy "na kolanie" czy "w łóżku"

Wady mojego TM4601?
-porównując do tego co pozanim miałem okazję czasem używać- nienajlepsza
matryca, i chyba klawiatura niezbyt dokładna/wygodna, łatwo rysująca się
obudowa, ale cena jest bardzo dobrze wyważona- HP, czy Toshiba, czy
Fujitsu-Siemens o takich parametrach byłby sporo droższy.

Mam nadzieję, że moje doświadczenia pomogą ci podjąć lepszą decyzję.
Bartek