Re: 19 cali lcd za 1350 pln.. warto?

Autor: Marcin \ <kenickieWIESZCOWYCIAC_at_box43.pl>
Data: Sat 03 Dec 2005 - 21:29:13 MET

http://www.fujitsu-siemens.com.pl/home/products/displays/tft/scaleoview_w19-1.html

Mam od kilku tygodni. Jestem bardzo zadowolony.
To 19-tka panoramiczna, co powoduje, że na wysokość jest w sumie identyczna
z 17-tką LCD w formacie 4:3. Ale ma w stosunku do takiej 17-tki jedną
podstawową zaletę.
Jest nią rozdzielczość w pionie. Tradycyjna 17-tka ma w pionie 1024 punkty,
co powoduje, że przy swych wymiarach fizycznych, jest mało ergonomiczna.
Wszystko na niej jest za małe (przynajmniej jak dla mnie). Oczywiście, można
poustawiać sobie większe czcionki w systemie, jednak skalowanie programowe
nie zawsze skutkuje. Często czytelność tracą np. okna komunikatów w win.
Scaleoview W19-1 ma rozdzielczość pionową 900 punktów. Dzięki temu, bez
dodatkowych zabiegów, wszystko jest wystarczająco czytelne i nie męczy
wzroku.
IMHO tradycyjne 17-tki LCD 4:3 powinny mieć natywną rozdzielczość na
poziomie 1152x864, bo te 1280x1024 to dla większości ludzi ciut za dużo.
Wystarczy trochę pogooglać, by stwierdzić że to nie tylko moje wymysły. Tu
właśnie jest miejsce dla takich monitorów jak W19-1.
Ogólnie - monitor dosyć ciekawy. Matryca niby TN, ale jednak lepsza niż
wszystkie inne TN.
Smużenia nie widać (wg producenta ma szybkość 8ms). Jedyna wada to brak
prawdziwie głębokiej czerni - ALE NIE JEST TRAGICZNIE, można sobie
poustawiać monitor tak by było dobrze.
Z kolejnych plusów - ma złącze DVI-D i w zestawie jest odpowiedni kabel.
Wielu innych producentów dołącza jedynie kabel analogowy d-sub,
pozostawiając wykorzystanie DVI jako opcję zależną od chęci użyszkodnika.

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak // kenickie<at>box43<kropek>pl // GG: 291246
P4 3.0HT(800)Northwood // Gigabyte 8IPE1000-G // 2x256MB DDR400 //