Re: pecet vs konsola

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 03 Dec 2005 - 18:35:56 MET

Krzychu napisał(a):

> i w zwiazku z tym mam pytanie- jak sie ma konsola do komputera

IMHO granie na komputerze to trochę taka "prowizorka" - ponieważ jest to
urządzenie wymyślone w zupełnie innych celach, choć z założenia
wielofunkcyjne, więc można go wykorzystać również do tego typu zabawy.
;) Natomiast już sam fakt, że konsola jest tworzona głownie z myślą o
graniu jest znaczący i przemawia na jej korzyść. ;)

> tzn jak jest z jakoscia obrazu

To zależy od tego, co rozumiesz przez "jakość obrazu". jeśli masz na
myśli grafikę w grach, to zależy ona od modelu konsoli - na starszych
będzie starsza, na nowszych lepsza. ;) Jednak po pierwsze twórcy konsoli
ze względu na ograniczone możliwości późniejszej modyfikacji tworzą
znaczną rezerwę mocy, a do tego przy tworzeniu gry twórca dokładnie zna
każdy zakamarek konsoli, a więc może ją maksymalnie zoptymalizować do
sprzętu i wykorzystać jego możliwości.
Powiem tak - jeśli kupisz nowego XBOXa 360 dostaniesz jakość jakiej
długo nie zobaczysz na kompie, a przynajmniej nie bez wydania na niego
sporej sumy pieniędzy. ;)
Stary XBOX jest oki, ciągle grafika trzyma poziom. Gdybym miał czas i
nadmiar pieniędzy, to może sam kupiłbym sobie tę zabawkę. :)
A jeśli chodziło Ci o jakość wyświetlania obrazu, to już raczej zależy
od twojego telewizora.

> gra w sieci

Jak najbardziej jest możliwa - taki XBOX ma możliwość podpięcia do sieci
LAN.

> czy czasem tez sie 'tnie' jak komputer

Nie - każda gra jest optymalizowana pod konsolę, twórcy znają dokładnie
sprzęt na którym ma chodzić gra. Nie ma takiego luksusu w przypadku PC -
tam może się trafić jakakolwiek karta graficzna, chipset, procek itp.
Właśnie dlatego swego czasu gry na Amigę przewyższały produkcje na PC. ;)

> no i ogolnie jakie macie wrazenia z uzytkowania konsol?

Hmm... ja niestety swojej nie mam, ale jak mówiłem IMHO XBOX ROXX. ;)
Nie dosyć, że możesz sobie pograć, to po niewielkich przeróbkach robi
się z niego centrum multimedialne - odtwarzanie DVD, DivX, MP3,
przeglądanie obrazków (część ma w standardzie), możesz sobie na nim
postawić Linuksa i siedząc na wygodnym fotelu z klawiaturą (nie pamiętam
czy obsługuje bezprzewodowe...) rozmawiać na GG, przeglądać strony albo
pisać maile - chociaż tutaj sporo zależy od tego, jaki masz telewizor. ;)
No i jest spora grupa fanów, która tworzy programy, emulatory, porty
starych gier (DoomX itp.) a więc sporo zabawy. ;)

> z tego co mi wiadomo to te same gry sa dostepne na komputer i na
> konsole

Z tym to różnie bywa, czasem jakiś tytuł pojawi się tylko na PC lub daną
konsolę, czasem zdarzają się poślizgi w wypuszczeniu na kolejną
platformę, chociaż AFAIK tutaj przewagę mają konsole.

> czy mozliwe jest granie w sieci gdzie sa i komputery i konsole?

Wiem, że możliwe jest granie w sieci, ale czy na różnym sprzęcie nie mam
pojęcia. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/