Re: [skladanie komputera] sempron

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 20:49:01 MET

Dnia 1.12.2005, Blesso napisał(a):

> [...]
> cos mocniejszego wlozymy ? X1300PRO ? 6600GT ? X800GTO? kaaaasaaaaaa
> jest ??!!
> Pamiec RAM ? musi byc DDR- PC 400 ( juz nie moga zostac stare PC 333
> czy
> kupione taniej na allegro markowe kosci)
> Zasilacz ? tu juz 235 W na pewno nie wystarczy wiec Feel 350W za 80zl
> minimum.
> Ile to juz mamy do wydania ? kupe kasy.Po to by byc ..przyszlosciowym i ..
> .
> np by mozna powiedziec alllle mam kompa !! " (tylko ze pracuje na nim w

Zaraz, zaraz. Rozmawiamy o tym jednym konkretnym przypadku. A w nim IMHO
najbardziej rozsądne jest rozwiązanie jak podałem. Gdzie Twierdzę, że to
rozwiązanie przyszłościowe? Napisałem, że to IMHO rozwiązanie lepsze
i bardziej wydajne. Jak gość chce tanio to może zapomnieć o nowym
rozwiązaniu przyszłościowym.

> co do reszty Twoich spostrzezen to :
> pokaz mi dobra plyte na Nforce za 50 zl (do kupienia na allegro ) - za
> tyle
> to mozesz kupic K7VZA v.1

Za 60zł + koszt wysyłki może być? (celowo wybrałem zakończoną)
http://allegro.pl/show_item.php?item=70827164
Sam kupiłem tak sprawnego SL-75FRN2-L i jednego za 30zł z BIOSem do
"reanimacji" - niestety aukcje już nie figurują w archiwum.
A co do K7VZA to można trafić i za 1zł. Płyty AT mają teraz większą
wartość rynkową od tej MB, tym bardziej, że v.1, bo tę to można co
najwyżej teraz jako "dawcę części" potraktować. ;D

> Asrocki po 85zl rozchodzily sie jak cieple buleczki _nie zostawala ani
> jedna sztuka

Jakieś 2 lata temu też nieźle schodziły ASRock K7S8X. I co z tego?
Teraz nikt (orientujący się) tego nie kupi, chyba że cena "omami".

> ( na aukcji bylo wystawiane po okolo 30 sztuk i to pare razy)
> Jesli twierdzisz ze w porownaniu z nforcem ta plyta to szmelc - to
> powiedz
> mi co zyska facet na kupnie plyty za 200zl (nforce)

Wydawało mi się, że już ustaliliśmy, że nie musi to wcale być 200zł.

> wsadzajac tam 256 MB
> ramu i MX400? -rzuc paroma przykladami tych " zyskow"

Różnica w cenie między płytą na ASRock na KT400 i nF2U to ~40zł, kupujesz
za to wyższą wydajność interfejsu IDE, dodatkowo RAID i SATA (akurat w
przypadku płyt podanych wcześniej), możliwość manipulowania ustawieniami
dla CPU, RAM, AGP tj. taktowanie, napięcia, itp. bez naruszania stałego
taktowania dla PCI a także wspomnianego int.IDE, wszystkie gniazda USB w
płycie są 2.0 nie jak to bywało w przypadku starszych płyt, że cześć 2.0,
część 1.1 (nie chce mi się teraz szukać specyfikacji dla tej konkretnej na
KT400), wyższa (niewiele, ale zawsze) wydajność pamięci, że o takim
"gadżecie marketingowym" jak Dual nie wspomnę ("gadżet" akurat w wypadku
SocketA no i dot. nF2U), jak dla mnie to wystarcza - więcej jakoś mi teraz
nie przychodzi do głowy. Aaaaa, i przypomniał mi się Twój argument z
pasywnym chłodzeniem chipsetu, tu też ono jest. Poza tym wiadomo jak to
bywa z VIA. ;D
http://www.tomshardware.pl/motherboard/20030303/amd_athlon-03.html
Przy wymianie całej platformy za ~250 zyska znacznie więcej.

> za male pieniadze

I tu pojawia się jeszcze jeden problem - gość nie określił jaka kwota
wchodzi w rachubę. Określenie "małe" nie jest zbyt precyzyjnym.

> nie ma innego wyboru - tylko tania plyta na KT400A (lub
> KT 600-ale tu zysk zaden)
> plyty na Nforce sa drozsze o 60-80zl

Różnica wcale nie musi być taka duża, wynika z tego, które konkretnie
płyty porównamy. Wolałbym już tego ESC N2U400 za ~140zł
http://allegro.pl/show_item.php?item=73054933 (pomijając to, że szukałbym
takiego za ~60zł jak powyżej) niż tego proponowanego przez Ciebie ASRocka.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że płyty na KT400 też można b.tanio kupić
używane, ale po co? Skoro mogę za te same pieniądze kupić sprzęt lepszy.

> i nie warto wydawac tych pieniedzy
> do starego kompa .

I dlatego warto zastosować drugi wariant jaki podałem, tj. ze sprzedażą
posiadanego przez pytającego CPU.

> Te kase warto przeznaczyc na zasilacz (polecam Feel 350W)
> czy dodatkowy RAM
> Pare fps uzyskanych na nforce w porownaniu z KT400A/Kt600 nie da zadnego
> zysku.Lepiej dokupic konkretna grafe niz myslec o nforce i wydawaniu kasy
> na zbytek

Przy takich oszczędnościach jak powyżej to faktycznie
"konkretną"/wypasioną grafę za to kupisz. ;D

--