Re: Czy mogę ten sprzęt wykorzystać do rozdzielenia sieci??

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 18:34:38 MET

Dnia 1.12.2005, Żarówa napisał(a):

> Dostałem taki starszy sprzecik, a jako ze sie na tym nie znam dlatego pisze na
> liscie pytanie jak moge go wykorzystac. Jest to sprzet firmy EUSSO
> (Technologies), ponizej na obudowie ma napisane 8-port 10/100M Nway Switch, a
> z drugiej strony obudowy numer USH 5008-XL. Czy moge z robic z niego
> rozdzielenie modemu neostrady na kilka komputerow?? Domyslam sie ze to jest
> Switch a nie router , co w sumie z opisu wynika, ale nie wiem jak sie nim
> posluzyc. Jesli moge go wykorzystac jako rozdzielenie sieci na dwa kompy to
> [...]

Sieć możesz zrobić na nim beż żadnego problemu. Co zaś się tyczy
rozdzielenia dostępu do Internetu (domyślam się, że o to chodzi) to,
któraś z maszyn w sieci musi robić za router. W skrócie połączenie powinno
wyglądać: modem > komp.router > switch > pozostałe komputery. Oznacza to,
że komp.router musi mieć dwie karty sieciowe i odpowiednie oprogramowanie.
Więcej info znajdziesz w Internecie i odpowiednich grupach czy forach
poświęconych sieciom.
http://sierp.net/faq/ < FAQ grupy pl.comp.networking - zanim zadasz tam
jakiekolwiek pytanie koniecznie to przeczytaj.
http://lanforum.net/
http://www.trzepak.pl/

--