Re: RAID 0

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 14:17:45 MET

axial napisał(a):
> Uszkodzenie procesora spowodowane jest
> różnicą w wartości rozszerzalności cieplnej

To jest uszkodzenie mechaniczne o podłożu termicznym.
Samo "uszkodzenie mechaniczne" to udar (uderzenie,
zgniecenie, złamanie).

A teraz napisz szczerze: jaki to ma związek z podkrę-
caniem? Bo bez podkręcania może się stać to samo.
Rzekłbym, że bez podkręcania ryzyko jest większe,
gdyż podkręcający częściej znają się lepiej na rzeczy,
stosują pewniejsze chłodzenie i bezpieczniej nakła-
dają radiatory na procesory...

> Pisałem o moim PC... U mnie było to "wąskie gardło".

No to używaj swojego RAIDa 0, ale nie polecaj go innym.

> Nie czekasz kilkundziesięciu sekund na wszczytanie
> kolejnego etapu w WarCraft ;)

Jaka różnica.

> Operacje na plikach należą do podstawowych
> zadań komputera. Wyjmij wszystkie dyski
> ze swojego PC-ta to się przekonasz ;))

Nie do podstawowych. Gdyby to, co piszesz, było prawdą,
ludzie w biurach i domach by tylko przenosili pliki
między partycjami i dyskami. I byliby prawie bez-
produktywni w efekcie. Świadome, ręczne operowanie
dużymi plikami to *rzadkość*.

> Nie mylić z KAZZA-ą :)
> Pisałem o konwersji za pomocą VirtualDub.

Mój błąd. Chodziło mi o "obciążyć CPU".

> Myślę że ponad 99% uszkodzeń dysków to uszkodzenia
> pochodzące z "iskry z palca".

Sprzeciwię się. Nie masz podstaw w badaniach statystycznych,
a ja nie wierzę w takie 99%.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |