Re: bardzo mocny komp do grafiki 2D

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Thu 01 Dec 2005 - 00:15:33 MET

Yoop wrote:

> WD Raptor 74 GB WD740GD Serial ATA - kosztuje to ok 750zl wiec powiedzmy
> ze aby jeszcze przyspieszyc moglbym kupic do jednego kompa dwa zeby
> zrobic z nich zwykla macierz RAID0 - pytanie: czy warto? tzn.: czy nie
> jest to zbedne przekombinowanie?

Prawde mowiac nie wiem. Pracowalem na dysku Raptor bez macierzy i jest
naprawde szybki, czy RAID tutaj cos da...?

> No to raczej nie problem, tylko pytanie, jakie?
> Nie bardzo wiem co oznaczaja wszystkie te skroty przy oznaczeniach
> pamieci (szczegolnie ze co firma to innne, przynajmniej niektore) Lepiej
> normalnie dwie kosci 2x1GB, czy jakies dualchannel, czy 2GB w jednej
> kosci (bo i takie zdaje sie sa)?

Kupujac 1 kosc 2GB przeplacisz, no i nie puscisz w dualu. A jesli
wybierasz platforme AMD to oczywiscie DDR400 (PC3200).

> Myslalem o jakiejs ATI (np Radeon X800GTO Sapphire FireBlade 256MB)
> bo sadzilem ze matroxy juz nie takie dobre jak niegdys, ale skoro tak,

Nie ma sensu brac takiej karty, jesli nie bedziesz gral. A wyjscie w Ati
niczym nie wyroznia sie z tlumu.

> to znalazlem tez takie - troche drogie, ale moze warto rozwazyc
>
> Matrox Millenium P-650 128MB DDR BOX (PCI-E)
> Matrox Millenium P-750 DualHead 64MB DDR BOX

Jesli nie bedziesz pracowal na 2 monitorach to w zupelnosci starczy
Matrox Millenium G-550 32MB DDR BOX (PCI-E) za 553zl, a jesli
potrzebujesz 2 monitory to Matrox Millenium P-650 DualHead 64MB DDR bulk
za 656zl. Do grafiki nie jest potrzebna mega wydajnosc karty, a bardzo
dobre przetworniki na wyjsciu.

> No a tu to sam nie wiem.
> Mamy w firmie program partnerski z microsoftem, wiec wybor systemu nie
> jest kwestia kosztu. Chodzi wylacznie o komfort pracy i wydajnosc
> Ja pracuje na w2k3 (nie jestem grafikiem) a wspolpracownicy graficy na
> XP i jestem chyba jedynym ktory nie narzeka na powolny system.
> Jak kiedys porownywalismy, to photoshop pod tym 2003 pieknie dzialal,
> ale fakt ze tych testow duzo nie robilismy wiec nie sa miarodajne.

W2K3 moze tez byc, ale mimo wszystko to system serwerowy. A co sie z tym
wiaze, nie kazdy soft musi na nim isc. Jesli programy, ktore beda tam
uzywane to spokojnie mozna na pracowac, a tak to raczej XP. Nie wiem
dlaczego wspolpracownicy narzkali - u mnie ten system przechodzi
najrozniejsze katusze i nadal chodzi sprawnie.

--
Potrzebujesz komputera? http://miniurl.pl/mocarz