Re: Sprzet do archiwizacji danych

Autor: squallik <zx9r-wywalTO-_at_-toTEZ-puchaczy.waw.pl>
Data: Wed 30 Nov 2005 - 18:20:51 MET

Grzegorz napisał(a):
> Poszukuje jakiegos rozwiazania sprzetowego do robienia backup'ow.
> Potrzebuje archiwizowac okolo 10 GB danych dziennie. Sa to bazy danych i
> kupa plikow DOC, XLS i inne. Szukam jakiegos sprzetu ktorym bym mogl
> robic codzienne kopie bezpieczenstwa tych danych.
> Myslalem o streamerach ale jednak szukam czegos innego. A reczne
> wypalanie tego na DVD za bardzo uciazliwe.
ja w takim przypadku mam serwer z RAID1 lub 5,
na nim backupy robione są codziennie wg. schematu.
możesz sobie kupić np. 3x250GB i ustawić w RAID5 - będziesz miał 500GB
na dane - czyli w sam raz :),
do tego - jeśli masz ok. 10GB dziennie - 3xDVD i raz w tygodniu
wypalanko kopii na DVD (ew. raz w miesiącu) - czyli wysyłasz sekretarce
z crona maila, żeby wyjęła nagrane i włożyła czyste płyty do 3 napędów.
w przypadku serwerowych urządzeń (MB,CPU,obudowa,dyski,ram) awarie
sprzętowe typu spalenie wszystkich dysków na raz są praktycznie pomijalne.

--
pzdrv,
Andrzej Talarek