Serwer i grafika na płycie

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Wed 30 Nov 2005 - 14:20:37 MET

Mam serwerek z płytą Intela na chipsecie 865G. Jest tam wbudowana karta
graficzna. Z tego co wiem generalnie takie karty na płycie nie są
szczęśliwe, bo współdzielą RAM i nie dość, że same są wolne, to jeszcze
spowalniają pracę CPU.

W tym serwerze grafiki nie używam w ogóle - chodzi tam linux, tryb
tekstowy (aczkolwiek chyba jest framebuffer) i nic się na ekranie nie
zmienia (monitor nawet nie jest podłączony).

Czy w takiej sytuacji ta grafika może mieć jakikolwiek, choćby najmniejszy
negatywny wpływ na pracę CPU? A jeśli tak - to jak temu zapobiec (poza
wkładaniem karty na PCI/AGP)?

P.