Re: Sprzet do archiwizacji danych

Autor: Reksio <mislawek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 20:37:44 MET

> Poszukuje jakiegos rozwiazania sprzetowego do robienia backup'ow.
> Potrzebuje archiwizowac okolo 10 GB danych dziennie. Sa to bazy danych i
> kupa plikow DOC, XLS i inne. Szukam jakiegos sprzetu ktorym bym mogl

Podaj troche wiecej danych - jakim budzetem dysponujesz, czy jestes
zobligowany jakimis dodatkowymi przepisami/ustawa w kwestii archiwizacji,
czy musisz miec mozliwosc startu z backupu, oraz jaki czas maja te dane byc
przechowywane, w jakich dekadach. Np. archiwizacja codzienna, na 7 zestawach
nosnikow lub na 31 zestawach.........
Czasem przy ostrych wymaganiach dotyczacych czasu udostepnienia danych z
kopii, zaleca sie archiwizowanie nie tylko samych danych ale calego systemu
operacyjnego (jezeli tylko jest to mozliwe) wraz z danymi - wtedy np.
podstawiasz dysk backupowy, lub zrzucasz na czysty dysk obraz dysku z
tasiemki lub DVD.
Streamery - tu trzeba sie liczyc z kosztami - niektore tasmy nagrywasz 10-12
razy, a kosztuja 120 pln. I wcale nie sa tak pojemne. Mozna z niej tez
bootowac system. Mozna archiwa tylko modyfikowac - zajmuje troche mniej
czasu niz cala archiwizacja, choc niewiele mniej.
DVD - nie musisz recznie tego wypalac - od tego sa programy do archiwizacji
z obsluga DVD. Te okolo 10 GB miesci sie na 2 - 3 plytach (okolo :-). Przy
obecnych cenach nagrywarek - nawet 160 pln chyba spokojnie mozesz sobie
pozwolic na zakup 2 (3) sztuk i Twoja rola konczy sie na wlozeniu plytek do
nagrywarek.
HDD - kilka sztuk HDD zalatwia ta kwestie podobnie jak DVD. Musisz posiadac
np. 2 dyski - w przypadku uszkodzenia jednego - dane z poprzedniego dnia sa
tez na drugim. Zreszta harmonogram archiwizacji musisz sam dopracowac. Dyski
pracuja tylko na czas backupu. Wiesz co sie dzieje jak padnie zasilacz i
podaje 70V zamiast 5V- wszystkie dyski padaja. Wiec kwestia osobnego
komputera z dyskami do archiwizacji w pewnym sensie odpada. Z backupem na
HDD jest taki problem ze nie jest on uznawany za bezpieczny - mimo ze
awaryjnosc dyskow ostatnio znacznie wedlug statystyk spadla - ale to jest
juz inna kwestia, ja nie wdaje sie w polemiki na ten temat.

Powodzenia. Reksio