Re: P³yta intelowska czy pod AMD?

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 07:45:54 MET

On Mon, 28 Nov 2005 16:56:59 +0100, "El_Chueco"
<tank@NOASPAM.interia.pl> wrote:

>Czesc!
>Chcialem sie zapytac o to jaka plyte wybrac - intelowska Asusa P5WD2
>Premium czy pod AMD ktora gdzie karty moga pracowac w trybie SLi A8N SLI
>DELUXE
>Za tym pierwszy mprzemawia fakt:
>- Obslugi DDRII, przyszlosciowo do 8GB RAM oraz wiecej opcji Overclockingu
>Za A8N:
>- tryb SLi
>
>W co sie pakowac - w intela czy AMD - chcialbym dodac ze overclocking nie
>jest przewidywany - generalnie chodzi o duza wydajnosci i stabilnosc plyty.
Stabilno¶æ p³yty zale¿y raczej od producenta p³yty a nie platformy,
ASUS powinien byæ stabilny w obu przypadkach.

Co do DDR2 to dla mnie to na przyk³ad wada, bo w starym komputerze mam
DDR1 PC3200, które w nForce4 moge z powodzeniem zastosowaæ, a w p³ycie
intelowskiej nie :(. Dlatego dla mnie wybór by³ latwiejszy, bo taniej
dla mnie rozbudowaæ mój zestaw do platformy AMD SLI.

Jak sk³adasz zestaw od podstaw to raczej odpowiedz sobie do czego
bêdziesz u¿ywaæ komputera, a potem zobacz testy wydajno¶ci w
poszczególnych zastosowaniach (np. na tomshardware).
Tak jak kto¶ wspomnia³, nowe procki Intela nie bêd± pasowaæ do twojej
p³yty, chociaz i tak bêdziesz tam móg³ zamontowaæ dwurdzeniowe 64bit.

Ja wybieram p³yte na nForce4, bo mam ju¿ RAM, bo na pocz±tek mogê
zainstalowaæ 1 GF 7800 GT, a potem w miare potrzeba dodaæ drugiego. I
na pocz±tku w miare tani Athlon 64 Venice, a potem (w odleg³ej
perspektywie) jaki¶ u¿ywany tani X2 ;).

pzdr,
Dentarg

--