Re: Kabel USB aktywny - pasywny ?

Autor: wik <wik_at_badmail.org>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 23:38:49 MET

jak juz napisal michal, o pasywnych hubie usb mowi sie wtedy, gdy dziala
on po prostu jako rozdzielenie jednego portu usb z komputera na kilka
innych, pobierajac do pracy zasilanie jedynie z komputera. wtedy, do
kazdego z portow takiego huba mozesz podlaczyc urzadzenie, ale suma
natezenia pradu pobieranego przez wszystkie podlaczone urzadzenia nie
moze byc wieksza niz 500mA.
hub aktywny ma dodatkowy zasilacz, ktory umozliwia podlaczenie do kazdego
portu dowolnego urzadzenia, bez patrzenia na to, czy suma obciazen bedzie
mniejsza 500mA. kazdy z portow, dzieki oddzielnemu zasilaniu huba, mozna
obciazyc 500mA.

kupujac huba USB aktywnego

najprawdopodobniej to co napisalas, dzieje sie dlatego, ze urzadzenia
podlaczone do twojego rozdzielacza USB chca z niego pobrac w sumie wiecej
niz moze im zagwarantowac port.
dlatego mozesz tez sprobowac bardziej pradozerne urzadzenia podlaczyc
bezposrednio do laptopa, mniej pradozerne do huba ktorego masz.

> Takie HUBy bez zew. zasilania są gorsze i niestety nie zawsze się
> sprawdzają.

no moze nie tyle gorsze, co znajduja zastosowanie w mniej 'obciazonych'
przypadkach.

--
pozdrawiam
wik at dokuro.org