Re: LASEROWKA i poziome ciemne pasy na wydrukach

Autor: Zbigu <pazbi_at_wp.pl>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 21:26:08 MET

Użytkownik "...:::WISKOLER:::..." <ROT13_jvfxbyre@vagrevn.cy> napisał w
wiadomości news:ma6zv04xr7r.1xhak9wmi878d.dlg@40tude.net...

> Uszkodzona rolka zwana "Doktor-Blade" czy jakoś tak. Pomóc może przetarcie
> przy pomocy pasty z silikonem, niestety nie pamiętam jej nazwy.

Miałem podobny problem (zamiast wydruku czarne pasy) - może u Ciebie też to
jest to.
U mnie było to spowodowane zakurzeniem zespołu lasera. Serwis zażądał tyle
kasy, że sam się za to wziąłem. Drukarka była też hp, tylko starsza -
hplaserjet 4. Zespół lasera - taka poważna nazwa - to w rzeczywistości
prosty mechanizm. Źródło światła laserowego emituje promień w linii prostej,
który pada na obracającą się "nakrętkę", która ma na swoich ściankach
lustra. Od tych luster promień jest odbijany i rzucany na następne lustro, a
potem wychodzi na zewnątrz "zespołu lasera" już na bęben światłoczuły. Ważne
są w tym wszystkim czujniki krańcowe obok lustra. Jeśli one są zakurzone, to
całe ustrojstwo wariuje i drukuje takie pasy. Wszystkie lustra i te czujniki
wyczyścić spirytusem miękką szmatką.
U mnie pomogło.
A winny temu jest wg mnie pył z marnej jakości papieru, który podczas
drukowania przez otwartą szczelinę dostaje się do "zespołu lasera".

Pozdrawiam
Zbigu