Re: proszę odpowiedzcie

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 13:14:28 MET

Radosław Sokół wrote:

> Za http://en.wikipedia.org/wiki/Mebibyte:
>
> Use of mebibyte and related units is strongly endorsed by
> IEEE and CIPM and usage of the terms is slowly becoming more common.
>
> Możliwe zatem, że nieco zbyt daleko zinterpretowałem to jako
> ich wewnętrzną normę, ale z tego wynika, że IEEE zaleca sto-
> sowanie tych jednostek. Chyba, że źródło ma błędne informacje,
> wtedy i ja bym wprowadzał w błąd niechcący.

Ano właśnie. W ten sposób czyjeś pobożne życzenie (nie tak głupie
skądinąd) dzięki Wiki awansuje na standard. Jako faceta siedzącego w
"nauce" Wikipedia mnie przeraża. Ktoś coś chlapnie po pijaku i od razu
staje się to obowiązującą prawdą.

Czytam sporo publikacji IEEE, i o ile od dawna są w nich 90-milimetrowe
dyskietki, o tyle żadnych mebi ani gibi w nich nie znajdziesz.
Jedyne, co oficjalnie wiadomo, to to, że IEC to zaproponował. Tyle
przynajmniej mi się udało znaleźć. Cała sprawa jest więc dość
tajemnicza. Sam jestem ciekaw, jak to się rozwinie.