Jak rozjasnic monitor Philips 109P4?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 00:03:03 MET

Witam,

Mam monitor 19" Philips 109P4, kupiony w marcu 2004.
Na początku wysłałem go do serwisu, ponieważ był "za jasny"
(brak czerni) i brzęczał. Obie usterki naprawiono, jak chciałem.

Niestety, z kazdym miesiacem monitor wyswiatla coraz ciemniejszy
obraz. Chodzi o jasnosc w cieniach, bo jasnosc obszarów jasnych
jest bardzo duza (az oczy bolą). Ale w ciemnych obszarach na planszach
kalibracyjnych niz juz nie widać. Już jakis czas temu musialem ustawiać
jasnosc na 100%, aby plansza kalibracyjna wyglądała tak jak powinna.
Potem zwiększałem gamma w sterowniku karty graficznej, ale to
jest coś za coś (traci się nasycenie kolorów).

Wygląda na to, że teraz powinienem znów wysłać moniotor do serwisu
w celu rozjasnienia go. Ale nie usmiecha mi się to, oj nie, bo nie mam
nic na zastępstwo.

Podobno takie serwisowe rozjaśnianie dokonywane jest bez rozkręcania
obudowy, tylko trzeba odpowiednio ponaciskać przyciski z przodu
i monitor wejdzie w tryb serwisowy, gdzie mozna to wszystko regulowac.

Czy ktoś wie jak?
A moze jacyś magicy jeżdzą po domach z takimi usługami?
Ale znając serial "usterka", to raczej bałbym się skorzystac.

Dzięki,

latet