Re: Czym sie rozni PALM od POCKET PC...

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Sun 27 Nov 2005 - 12:13:17 MET

> Witam
> jestem zielony w tym temacie... a chcialbym kupic cos czym bede mogl w
> kazdym miejscu laczyc sie z netem; latwo, szybko, wygodnie... :)
> co jest lepsze, wygodniejsze w uzyciu, czym sie roznia i jak sie mozna
> laczyc z netem: POCKET PC czy PALM ???

Używam PocketPC, Palma tylko chwilę oglądałem.
Kwestia estetyki jest względna.
Parametry na papierze trudno porównywać (procesor, pamięć itp.),
ważniejsze co chcesz na tym robić?
Ja używam do maila i GPSu
Z mailem będą to porównywalne urządzenia. Systemowy Outlook w PocketPC
to porażka. Właściwie nie wiem do czego mógłby służyć. Używam ProfiMail
i tu jest pierwsze ale, jest to program płatny. Jak wygląda poczta w
Palmach nie wiem.
Internet w systemowym IE to też namiastka, większość stron jest
nieczytelna. Mozilla coś próbuje robić ale raczej to nie działa.
Jeśli chcesz mieć opcję nawigacji to Pocket daje większą elestyczność.
Działa na nim zarówno system Garmina (GP Mapa) jak i Automapa a z
zachodnich rozwiązań TomTom, Destinator. W Palmie jesteś skazany na
TomTom'a a jakość map Polski jest dobra tylko w Garminie i Automapie.
Z siecią (mail, strony) łączysz się podobnie. Ja akurat po BT przez
komórkę. Oczywiście możesz dokupić WiFi na karcie lub wybrać model
który już to ma wbudowane ale to górne półki urządzeń.
Oba systemy istnieją w smartphonach.
Oczywiście możesz porównywać parametry jak rozdzielczość, procesor ale
to wg. mnie sprawy drugorzędne.
Odwiedź stronę którą Bartek podał.

Pozdr.
Wojtek