Re: Jaki monitor do 1600zł LCD ?

Autor: zzz <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Sun 27 Nov 2005 - 11:29:53 MET

> Nie wiem jakiej firmy kupić monitor LCD ?
> Ma to być 19", montowana na ramieniu przytwierdzonym do ściany czyli z
> pecyfikacją Vesa z ramionami i pivotem.Ja już się gubię w tych testach
> robionych przez gazety.Ten monitor ma być do grania ,do pisania i to dużo(
> dlatego pivot) i do filmu.

Jeśli pivot przy 19'', to musi być coś na PVA/MVA z dopalaczem (granie
bez dopalacza na takich matrycach się da - sam tak robię, ale smużenie
jest widoczne, więc musiałbyś sam zobaczyć w działaniu i ocenić) - na
matrycach TN przy Pivocie będzie już problem z kątami widzenia. Na
mva.pl są chyba testy już wszystkich takich monitorów z dopalaczami, ale
cena 1600zł może być ciężka do osiągnięcia - sprawdź czy Belinea 101920C
(koniecznie C, nie B albo A!) nie jest w zasięgu twojej kieszeni albo
Fujitsu-Siemens 19-2. Czy monitor ma możiwość montowania uchwytu Vesa
dowiesz się w specyfikacjach np. na stronach producentów.

Zobacz:
http://sklep.benchmark.pl/pelny_20796.html
i poczytaj jego recenzję na mva.pl:
http://mva.pl/?id_kategorii=2&top=71&kategoria=235

Inne monitory raczej poza twoim limitem cenowym (ten też nieco). Jeśli
zdecydujesz się na monitor na matrycy TN przyjrzyj się dokładnie, czy
nie ma widocznych wad - z tych opisanych w testach na mva.pl - czyli
widoczne z bliska "mruganie" kolorów spowodowane modułem FRC albo
ziarnistość z tego samego powodu (lub użycia statycznego nadrabiania
kolorów), kąty widzenia przy pivocie (raczej będą za małe i połowa
ekranu będzie szara), jakość i ilość kolorów itp.