znow sata i problem

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 16:21:34 MET

Mam spory problem, podobny post był niedawno ale nie mogę sobie poradzić
i tak

Skladam znajomemu komputer - płyta to Asus K8N4-E Deluxe.
Dysk 80 GB - Seagate SataII - ST3808110AS.

Wszystko cacy, ale w Biosie dsyku nie wykrywa, a też nie mogę Windowsa
zainstalować. Stery Silicona podaję z dyskietki i nic się nie zmienia.
Dysk jest wykrywany jedynie przy wciskaniu F4 zaraz po włączeniu - wtedy
uruchanmia się biosowy programik do Raida.

I teraz pytania:
- Czy dysk w biosie ma być widoczny?
- Jak bios poprawnie ustawić?
- Jakie podawać stery:
Silicon Sata/Raid 32 bit
Silicon Sata/Raid 64 bit
Nvidia Raid 32bit
Nvidia Raid 64 bit
- Czy może trzeba ustawić jakiś tryb Raida, pomimo chęci użycia tylko
jednego dysku?

Dodam tylko, że z Raidem jeszcze nie miałem do czynienia i trochę się
gubię. Przeszukiwałem sieć, próbowałem wielu ustawień i nic się nie
zmienia.