Awaria! Pomozcie. Komp nie startuje. Moj HDD "Capable but Disabled"

Autor: Jacek <flojdzik1WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 11:18:50 MET

Witam,

Bardzo prosze o pomoc. Mam Athlona XP 1700+ na plycie MSI KT3 Ultra 2 (VIA 333). Od wczoraj komputer nie startuje. Po wlaczeniu pojawia sie pierwszy ekran, sprawdza procesor, RAM i wykrywa napedy (prawidlowo). Jednak przy dyskach pojawia sie napis "Capable but Disabled" i komputer nie rusza. Nie da sie wejsc do BIOSu mimo ze klawiatura na pewno dziala. Nie rusza tez z bootowalnych dyskietek i plyt (w biosie byl ustawiony priorytet) mimo ze wykrywa napedy. Przy wlaczeniu komputera nie ma charakterystycznego sygnalu dzwiekowego.

Wszystko stalo sie znienacka. Po prostu komputer normalnie wylaczony nie dal sie wlaczyc ponownie na drugi dzień.

Raczej wykluczam awarie Twardego, bo mam dwa i powyzszy komunikat pojawia sie przy obu.

Byc moze to juz bylo na forum, przepraszam, przyznaje ze nie sprawdzilem, bo wchodze do netu z palmtopa i od 10 minut stukam ten post.

Bardzo proszę o pomoc. co to moze byc?