czasem nie dziala klawiatura

Autor: medevacs <zapytajmnie_at_to.moze.ci.powi.em>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 10:21:26 MET

Mam dosc nietypowego kompa: HP Visualize X-class z PIII 800 na pokladzie.
Jest to stara stacja graficzna, ma serwerowa obudowe i dwuprocesorowa plyte
glowna, kupilem ja uzywana. Zainstalowany Win XP. Problem mam taki, ze
czasem nie dziala klawiatura. Problem pojawia sie tylko w momencie kiedy
wlaczam komputer, tzn. przy starcie biosu itd. na poczatku diody na klawie
sie zapalaja, num-lock swieci, klawa reaguje na DEL ale gdy XP sie juz
zaladuje i wyskakuje okienko logowania do systemu nie moge wpisac hasla,
klawa zero reakcji, wciskanie num-lock caps-lock i scroll-lock nie objawia
sie zapalaniem/gaszeniem diod. Zamkniecie systemu/reset czy wrecz nawet
odlaczenie "na chama" kabla zasilajacego i ponowne wlaczenie nie zawsze
pomaga. Zazwyczaj musze probowac ze dwa, trzy razy i dopiero klawiatura
zaskakuje. Problem nie wystepuje zawsze, tylko czasem, dlatego ciezko mi
sprawdzic sama klawiature pod innym kompem - bylo juz tak, ze wszystko
dzialalo ok ze dwa tygodnie. Problem nie pojawia sie nigdzie indziej tylko w
tym oknie logowania, w Windowsie zawsze dziala, nigdy sie nie zawiesza. Mam
klawiature tracera pod PS2 (niestety nie ma na niej symbolu modelu, to taka
mala szaro-fioletowa z niskimi klawiszami). Nie wiem czego to moze byc wina,
czy XP cos glupieje, czy klawa nawala czy moze plyta glowna. Googlalem w tym
temacie ale takiego przypadku nie wynalazlem. Ktos ma jakies sugestie?

pozdrawiam
medevacs