Re: monitor LCD

Autor: zzz <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 10:12:49 MET

> Polecicie mi jakis monitorek LCD 17'' do domowego uzytku?
> niestety najwazniejszym kryterium jest cena, bo nie moge wydac wiecej niz
> 1300 zlotych.
> z gory dzieki za pomoc

Kupuj tylko z matrycą PVA/MVA/SIPS. Poczytaj mva.pl i forum mva.pl (może
w ogóle wtedy zrezygnujesz z kupna LCD ;) ). W tych granicach cenowych,
to chyba tylko:
Fujitsu-Siemens P17-2 (PVA z dopalaczem, ryzyko uszkodzonych pikseli i
chyba ciężko ten monitor dostać)
Belinea 101751C (lub 50C) (dobra matryca, ale monitor może być zbyt
jasny - jeśli lubisz pracować w całkowitych ciemnościach, to będziesz
miał w ogóle ciężki wybór, bez dopalacza, jeśli uważasz, że smużenie
będzie ci przeszkadzać, to nie kupuj tego monitora)
Belinea 101751B (lub 50B) monitor na starszej matrycy, uwagi odnośnie
jasnośći i smużenia jak powyżej, sam używam i podczas grania nie
zauważam smużenia, ale niektórych może to kłuć w oczy, monitor jest
trochę za jasny.
Możesz też sprawdzić, czy w twoich granicach cenowych nie znajdziesz:
Samsunga 173P+ (+ jest konieczny, tylko z plusem ma dopalacz, monitor
wyszedł już z produkcji bodajże, monitor ma jednak widoczny efekt
dodawania kolorów za pomocą modułu FRC, więc może lekko migotać)

A jeśli chcesz kupić coś taniego na matrycy TN, to lepiej kup CRT, bo
możesz się zawieść na całej linii (braki w kolorach, zniekształcenia
kolorów, migotanie)