Re: Karta flash - odzyskanie skasowanego pliku...

Autor: Bogdan Gutknecht <b_gutknecht_at_interia.pl>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 08:04:09 MET

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:dm5ms2.3ms.1@poczta.onet.pl...
> Czy ktoś się orientuje jak pracują karty flash
> typu SD-card lub te wszystkie "Media" jeśli chodzi
> o kasowanie na nich plików ? Czy proces podobny
> jest do kasowania na dyskietce, czyli że plik jest
> "zaznaczony" jako usunięty w FAT a faktycznie on tam
> jest wciąż na dyskietce dostępny do rekonstrukcji?
>
> Boję się, że karty flash dokonują rzeczywistego
> kasowania sektorów w których znajduje się plik...
>
> Pytam się o to bo koleżanka przypadkowo skasowała
> zdjęcia w cyfraku i prosiła mnie abym dowiedział
> się czy można takie zdjęcia skasowane na karcie
> [...]

Karta nie kasuje - zainstalowane na niej oprogramowanie umożliwia tylko
zapis i odczyt sektorów - jest tego parę funkcji. Kasowanie i wszystkie
operacje dyskowe są przeprowadzane przez komputer. Dlatego kasowanie
przebiega analogicznie jak na dyskietce - tzn. można odzyskać skasowany plik
(oczywiście jeśli nie zostało nic nagrane w jego miejscu. Wiem, że znajomy
odzyskiwał dane z CF, ale niestety nie mogę polecić żadnego programu, bo nie
znam.