Re: o co chodzi z tą pastą do procków?

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 10:11:47 MET

"Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message
news:dm3vid$gnh$1@polsl.pl...
> [...]
wystarczy

> Niezależnie od tego, czy układ ma HS czy nie, lepiej jednak
> rozprowadzić pastę zgrubnie po powierzchni i dopiero docis-
> kać, a nie dawać na środek i liczyć na idealne rozprowa-
> dzenie (trudno wtedy oszacować, czy pasty jest wystarcza-
> jąco dużo lub czy nie jest jej *za* dużo).

Nie zgodze sie... Nie jestes w stanie tak sprasowac radiatora by paste (jej
nadmiar) wycisnac. Zadaniem pasty jest wypelnienie nierownosci meidzy
powierzchnia radiatora a HS lub rdzenia ale nie moze ona stanowic 3 warstwy.
Stad kontakt obu powierzchnie tj rdzenia i radiatora musi byc fizyczny,
pasta uzuplenai ubytki wynikajace glownie z niedoskonalosci obrobki
mechanicznej.
Sama pasta ma wzglednie duza rezystancje termiczna - nie wiem naprawde ile
pasty potrzeba by wypelnic ubytki rzedu kilku um na powierzchni w granicach
25 - 40 cm^2 - grubosc pasty nie powinna przekarczac wlasnei tych ilus tam
um (nie wiem ilu dokladnie moze byc 20 - 100um) - znacznie wiekszym
problemem jest np w przypadku GPU skurcz tworzyw uzywanych na obudowy -
czesto powstaja roznie (rzedzu kilku dziesiatych mm) - pasta tego nie
wybierze.