Re: 5900XT vs 6800GT

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Thu 24 Nov 2005 - 01:01:36 MET
Message-ID: <dm2vt2$8j6$1@atena.e-wro.net>

Użytkownik "PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dm2u7g$bpp$3@inews.gazeta.pl...
> Sander napisał(a):
>> Koledze chodziło zapewnie o to, że GF6xxx ma PS i VS 3.0,
>> a FX5xxx ma tylko 2.0.

Gwoli ścisłości to FX5200 ma shadery 2.0+ dość zauważalnie przewyższające
"standardowe" 2.0 (na pudełku od mojego FX5200 jest taka ładna tabelka pełna
technicznych och-ów i ach-ów wyszczególniająca te przewagi). Pytanie tylko
czy ktoś (poza ewentualnie demkami technologicznymi nVidii) kiedykolwiek
2.0+ do czegoś wykorzystwał ...

>
> Chodzi mi o porównanie wydajności FX i 6800 w aplikacjach z wykorzystaniem
> 2.0 :)
>

I znów gwoli ścisłości - w aplikacjach INTENSYWNIE wykorzystujących 2.0. W
HL2 który rzekomo dużo tracił na wydajności w trybie dx9 na kartach FX5xxx,
okazało się że chodzi o trick z precyzją 16-bitową shadera. W Doom3 (fakt że
optymalizowany pod nVidię) na moim 5200 Ultimate wydajność w trybie dx9
(ARB2 Renderer) jest wyższa niż w dx8.0 (NV20 Renderer, shader 1.3) ...
Ale juz w FEAR intensywnie wykorzystującym shadery 2.0 rzeczywiście jest
ogromna różnica - po włączeniu dx9 framerate spada u mnie z 32 na 11 fps ...
Received on Thu Nov 24 01:05:19 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 24 Nov 2005 - 01:51:11 MET