[problem] nie wykrywa dyskow SATA - awaria

Autor: M4ciek <m4ciek_at_po.lp>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 18:19:41 MET

 Witam, historia taka:
* zostawiam kompa i wychodze z domu; wracam po kilku godzinach - komputer
zawieszony (zegarek systemowy stanal nawet)
* robie restart i od tej pory nie wykrywa mi dyskow SATA (dwa Samsungi)

podczas wczytywania systemu nawet taki BIOSowy ekranik od kontrolera SATA
sie nie pojawia tak jak do tej pory (pokazuje wersje BIOS + aktualne
ustawienia dyskow)

dyski nie byly w RAIDzie; po prostu dwie SATY osobno wpiete...

plyta to MSI K7N2 Delta (nForce2) a sam kontroler to Promise FastTrack
376/378
system to XP Pro PL + SP2 oczywiscie

w Manadżerze urządzeń/Kontrolery SCSI i RAID wywiało mi pozycję z tym
kontrolerem ale ponowne zainstalowanie jego wywala tylko blad przy jego
nazwie (Nie można uruchomić tego urządzenia. (Kod 10)) i na tym sie konczy
:(

zauwazylem takze ze w MU/Urządzenia systemowe wywala błąd przy PnP BIOS
Extensions

co robić ? padł kontroler od SATY na plycie glownej ?

ps: dyski normalnie zasilanie maja; nie sa natomiast wykrywalne ani przez
bios kontrolera (ktorego nie ma) ani przez OS.