Laptop a zwnetrzny dysk twardy USB i kopia zapasowa - porada

Autor: Michal Raczko <USUNDUZELITERYmAiBcChDaEl.r_at_post.pl>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 17:55:54 MET

Witam,

mam laptopa HP nx7000 z dyskiem twardym 60GB. Mam na nim dwie partycje
- systemowa NTFS 15GB z WinXP Pro i do przechowywania danych FAT32
(pozostala pojemnosc). Chcialbym sobie kupic zewnetrzny dysk twardy na
USB2.0 (np. taki http://allegro.pl/show_item.php?item=72412044) i
oprocz danych trzymac tam kopie zapasowa partycji systemowej lub calego
dysku laptopowego.

I teraz moje pytanie - jak najlepiej to zrobic? Mam program Acronis
TrueImage 8 i poki co nim robie sobie co pewien czas obraz partycji
systemowej i trzymam go na partycji do danych, ale to jest fizycznie
ten sam dysk twardy, wiec nie daje mi to nalezytego zabezpieczenia.
Najlepszym rozwiazaniem po kupnie dysku bylaby macierz RAID, ale moj
laptop jej nie obsluguje. Chce to wiec zrobic programowo. Jaki jest
najlepszy sposob wg Was zeby to zrobic? Chcialbym np. miec takie cos,
ze codziennie wieczorem podlaczam zewnetrzny dysk twardy, uruchamiam
jakis program (jesli sie da to zrobic przy jego pomocy to TrueImage),
ktory ma zdefiniowane gdzie ma zrobic beckup partycji systemowej i jak,
klikam np. Uruchom i sie robi :) Wiem, ze to brzmi dosc smiesznie, ale
ogolnie o to mi chodzi. Jakiego narzedzia najlepiej uzyc aby cos
takiego osiagnac?

Pozdrawiam,

--
Michal Raczko