Re: Bluetooth USB Dongle - a udostepnianie sieci

Autor: MG <sf_ishmael_at_poczta.onet.wywalto.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 08:18:03 MET

> A co by było, jesli kupię dwa takie "dongle", wepnę je do dwóch
> pecetów, z których jeden jest podłączony do internetu (kablem sieciowym),
> a drugi, biedaczek nie. Czy będę mógł w tak sposób udostępniać
> drugiemy pecetowi (lub lapropowi) bezprzewodowo internet?
> Jakieś szczególne oprogramowanie będzie potrzebne?

Ja mam USB Dongle firmy MicroX. Niby jest tam oprograomwanie do
udostpeniania polaczenia, ale raczej jest to po prostu "nakladka" na
konfiguracje Windows udostpeniania polaczenia internetowego (uzywam
Windows XP). Dziala to w miare dobrze (1 komp na I pietrze, drugi na
parterze. Tansfery do internetu wystarczajace (jakies 60 kB/s).

> Jak w praktyce działa zasięg Bluetooth? Na opakowaniu tego dongla
> pisze, że 100m, ale jak jest w realiach standardowego mieszkania?

Testowalem w praktyce jeden adapter 100m, drugi 20m i sie nie widzialy.
Z dwoma 100m sygnal jest bardzo dobry (po drodze sufit i 2 sciany. Na
wolnym powietrzu nie testowalem.

> Czy taka "sieć", jesli uda się ją uruchomić, wymaga zabiezpieczenia
> się przez np. sąsiadem, który będzie zza ściany probował sie dołączyć
> bez mojej wiedzy?

W moim przypadku urzadzenia musza zostac "sparowane" kodem PIN (musi byc
taki sam dla obydwu urzadzen). Zapewnia on jakie takie zabezpieczenie.
Istnieje rowniez szyfrowanie danych, ale nie orientuje sie, jak dobry
jest algorytm szyfrowania.

MG