Re: Pamięć cache na dyskach twardych

Autor: Eugene Butusov <ebutusov.trap_at_winkhaus.com.pl>
Data: Fri 18 Nov 2005 - 14:47:02 MET

Adam Wysocki napisał(a):

> System powinien odczekać jakiś czas między zrzuceniem
> buforów a wyłączeniem komputera czy jest jakiś feedback od dysku? Pytanie

Nie wiem jak tam jest w SCSI, ale dyski IDE nie informują w żaden
sposób o tym, że dane zostały zapisane w sposób fizyczny. Tak mi się
przypadkiem przypomniało, że dawno temu na win98 wyszła nawet
specjalna łatka, która opóźniała shutdown właśnie z powodu delay-write
i dużego cache'u dysków IDE (bez tej łatki po shutdownie systemu
zazwyczaj włączał się scandisk).

Pozdrawiam,

--
\:: Eugene Butusov :: ebutusov(at)winkhaus(dot)com(dot)pl ::
  \:: Winkhaus Polska :: Export Dept. :: IT ::