Czy jest sens kupować telefon na USB ?

Autor: /// Kaszpir /// <brak_at_adresu.brak>
Data: Thu 17 Nov 2005 - 20:21:24 MET

Witam !

Od kilku dni mam Internet. Dostarcza go jedna mała firemka. (na całym
osiedlu i w okolicy). Jest to internet radiowy , choć sam w mieszkaniu mam
pociągnięty do komputera kable UTP (skrętka) , zapewne gdzieś na dachu jest
antena ...

Ale wracając do pytania. Mam najtańszy abonament 128Kbps odbiór ,
wysyłanie - 64Kbps.
Fakt mało , ale śmiga ładnie. Transfer średnio (odbiór) 14-16 kbps ...

Firma ta korzysta z operatora z łącz (operatora) - ipartners.

Jako że nie posiadam wogóle w domu telefonu , potrzebuje czegoś dzieki czemu
będę mógł telefonować do ludzi (znajomi , rodzina i itd ...) ...

Pomyślałem o Skype. Uruchomiłem sobie usługe Skypeout , kupiłem jakiś tani
mikrofon i zaczełem "testy" ... (dzwoniłem na telefony stacjonarne w PL)

Jesli chodzi o jakośc rozmowy , to ja słysze bardzo dobrze głoś osooby do
której dzwonię , ona podobno mnie także bardzo dobrze , jednak problemem
jest tzw. echo na które bardzo skarżyły się wszystkie osoby do których
dzwoniłem ...
Poodbno było tak spore że cięzko było im ze mną rozmawiać ....

Na poczatku puszczałem głos przez głośniczki kóre stoją niedaleko mikrofonu
(tak około 30cm za mikrofonem). Dziś podłaczyłem słuchawki i poprosiłem żonę
aby zadzwoniła i "przetestowała" te rozwiązanie. Niestety także poodbno
było spore echo , a żona narzekała że dźwięk był zniekształcony i lekko się
przerywał , a echo dalej niby było (tak twierdzi osoba do której dzwoniono).

Teraz sam nie wiem , czy mam za słabe łącze , czy sam Skype jest tak kiespki
, czy może powinien kupić słuchawki z mikrofonem (ale czy to coś da
oddzielnie taka konfiguracja nic dużo nie pomogła) , czy może kupić jakiś
telefon VOIP na USB i wtedy spróbować ...

Tylko czy wogóle jest sens kupna telefonu na USB i czy on da lepszą (sporo
lepszą) jakość dźwięku i brak echa niż połaczenie głośniki + mikrofon , lub
słuchawki + mikrofon ?
Jesli jest różnica to jak duża i czy jest tyle dopłacać (słuchawki Logitecha
z mikrofonem to wydatek około 20zł .. , telefon jest przynajmniej 2,5x - 3x
droższy ...)

A może zamist Skype - tlenofon ? chociaż czytałem że Skype ma jednak lepszą
jakość dźwięku ...

Liczę na Was ...