Re: Jak grafika

Autor: Mike <mike_pl_at_SPAMvp.pl>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 21:36:45 MET

Użytkownik "Boba" <devede@toya.net.pl> napisał w wiadomości
news:dlfccg$nal$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczów.
>
> Mam pytanko - posiadam Procesor AMD Athlon XP Barton - 2500@2800 i do tego
> GForce FX5900XT, i mam zamiar wymienic grafike na cos mocniejszego (AGP) i
> majacego wiecej potoków bo ta momentami mi juz wymieka, i chcialem sie
> dowiedziec na co ja najlepiej wymienic i czy ten procesor do takich grafik
> jest OK, czy nie bedzie waskim gardlem??

np. GF6800GT ale...twoja grafika wcale nie jest taka zła (zobacz:
http://www.benchmark.pl/artykuly/zestawienie_GPU_2/zestawienie.html ) -
myślę, że zamiast ją wymieniać powinieneś zainstalować odpowiednie
sterowniki, zmienić ustwienia BIOS odpowiedzialne za pracę AGP (FastWrite
itp. ustawić na Enabled) i ogólnie wydajność komputera. Większosć problemów
użytkowników szybkich kart grafiki wynika ze złych ustawień BIOS lub złych
sterowników (często nowsze sterowniki źle obsługują dany model karty bo są
dedykowane dla nowszych kart - tak jest w przypadku nVidii). Dla twojej
karty będą pasować takie sterowniki:
GeForce FX Series: 66.93, 66.00, 61.77, 61.71, 61.34, 61.12, 61.11, 60.72,
56.72, 56.64, 53.03.
- info ze strony:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=a2a949f5352109a4e9feaa1686e756ea&threadid=92841
Tak więc, jeśli masz sterowniki wyższe niż 66.93 to sprawa jest jasna.
Poza tym mówiąc, że grafika ci wymięka masz na myśli pewnie jakieś konkretne
gry - jeżeli ustawisz w nowych grach wszystkie opcje grafiki na maxa to się
temu nie dziw ;)
Poza tym możesz spróbować dostroić grafikę do pracy z grami używając
odpowiednich narzędzi (np. nVidiaHardPage powinna ci wystarczyć) lub
"ręcznie" zmieniając opcje danego sterownika karty graficznej (np. w grach
ważne jest wyłączenie synchronizacji pionowej, możesz też zmniejszyć
wydajność i wyłączyć wygładzanie i filtr anizotropowy.
Dostrajanie grafiki to ciekawy temat - ale w końcu okazuje się , że dla
każdej gry powinno być ciut inaczej ;)
Miłej zabawy :)