Re: Jak się fonetycznie wymawia 'Acer' ?

Autor: insane <prv_at_prv.prv>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 10:51:52 MET

Użytkownik "Michał" <mbierwia@o2.pl> napisał :

> No właśnie ;) Z PCI, USB i AGP bywa podobnie -
> ludzie zazwyczaj proszą o kartę na "a-gie-pe", coś na "u-es-be"
> ale nazwę PCI wymawiają "pi-si-aj".

hehe ;) kiedys bylem swiadkiem tego, jak przyszedl typ do sklepu
komputerowego i pytal o modem na pi-si-em-si-aj-ej, domyslam chodzilo chyba
o PCMCIA :). Tak szczerze, to nie wiem jak to sie nawet po angielsku
wymawia. Po naszemu jest to zwyczajnie pecemcia.

Podobna sprawa ma sie z notebook'ami, ktorych temat gdzies tam ponizej
poruszalem. Ktos pisal, ze nazwa zawila itd. ale przeciez wszyscy mowia
notebuk, a nie jakis tak noutbuk. W praktyce to wyglada tak, ze kazdy tworzy
dany makaronizm na swoj sposob, a i tak kto powinien, ten zrozumie.

Tak wracajac do prawidlowej wymowy, to niech ktos mi powie jak sie powinno
wymawiac ASUS ? :)

--
insane