Re: LCD a wzrok

Autor: aidahow <aidahow_at_op.pl>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 00:50:58 MET

Użytkownik "Sławek" <karslawek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dldl9j$2o7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Chciałbym kupić monitor LCD 19.Chciałbym kupić taki, który bedzie najmniej
> szkodził na wzrok, ale nie wiem na co mam zwracać uwagę, plamka, jasność,
> rodzaj matrycy.Proszę o praktyczne uwagi na temat jaki powinien on
> być.Chcę zazanczyć ,że nie ma być z górnej półki, najlepiej z tych nieco
> tańszych.

Hm... pytanie dotyczące zdrowia chyba lepiej skierować na grupę poświęconą
medycynie. Największe problem podczas długotrwałego przesiadywania przed
monitorem to wyszuszenie gałki ocznej - niektórzy kupują do komputera
specjalne okulary tzw. "zerówki", które w rzeczywistości jeszcze bardziej
szkodzą tworząc poduszkę powietrzną między okiem a szkłem, która w gruncie
rzeczy jeszcze bardziej ogranicza obieg powietrza. LCD pod tym względem to
bajka, ale też jest i inna kwestia - wzrok i tak się niszczy jeżeli przez
długi czas patrzysz się w jedno miejsce (monitor), dobrze jest raz na jakiś
czas spojrzeć w dal - dosłownie :) Jeżeli już mamy dbac o zdrowie to należy
dążyć do jak najmniejszego kontrastu między ekranem a przestrzenią w okół,
(to dlatego czarne LCD nie mają normy TCO03), dlatego siedzenie w ciemnicy
przed jasnym monitorem psuje wzork. Ale to takie tam.... Kupując jakikolwiek
LCD możesz spać spokojnie (jeśli chodzi o zdrowie).

Praktyczne uwagi... Na 19" oglądanie filmów to bajka... omijaj matrycę TN bo
oglądając film z rodzinką ktoś może nabawić się nerwicy niewidząc co jest na
ekranie ze względu na kąty - a przecież nerwy szkodzą zdrowiu :)

--
[ AIDAHOW: ABIT A8N ULTRA | ATHLON 64 3000+ VENICE | QVC-100CU+ ]
[ 1 GB TWINMOS DUAL | GIGABYTE GF6600GT TF | SAMSUNG 80 GB SATA ]