zacinająca się grafika - po usunięciu wirusa

Autor: Maciej <stendec_at_autograf.pl>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 22:58:04 MET

Witam,

Mam dość dziwny problem z zacinającą się grafiką w laptopie, gdzie grafą
steruje chipset Intela - 852GM. Chodzi o problem w grach. OK, wiem, że to nie
jest maszyna do gier, ale czasem w coś lubię pograć. Ale w czym rzecz.

Parę dni temu do systemu (Win XP HE) zaplątał sie paskudny wirus
(mssearchnet.exe). Po wielkich bólach skapitulował, ale powstał inny kłopot -
zaczęła ciąć grafika w grach. Pewne problemy były już w ciągu tego czasu,
kiedy wirus hasał sobie po dysku. W każdej grze, którą próbuję uruchomić, np.
Colin 3 czy Wormsy (starocie, ale ja lubię) obraz się zacina! Widzicie, że gry
raczej mało wymagające (szczególnie robale), więc nie ma mowy o niewydolności
kości grafiki. Obraz odtwarzany jest skokowo, a przerwy trwają od 1 sek do
kilkunastu sekund nawet. Miałem przed chwilą taki sam problem przy odtwarzaniu
filmów, ale tutaj akurat pomogła instalacja najnowszych sterowników ze strony
Intela. A w przypadku gier nie pomogła.

Przegrzewa się kość grafiki? Ale na czym?! Czy ktoś jest mi w stanie coś
poradzić? Może potrzeba więcej informacji? Nie testowałem wydajności kości
niczym, no bo bez przesady! Przy tych grach, które zapuszczam? Gołym okiem
widać, że cos się posypało. Wolałbym nie używać płytki Recovery CD żeby
reinstalować Windę...

Być może niepotrzebnie łaczę ten kłopot z grafiką z obecnością i usunięciem
wirusa, ale oba te fakty wystąpiły w tym samym czasie.

Pomoże mi ktoś? Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Maciej