Re: notebook a laptop

Autor: Andrzej kK <kropek_at_spam-nie.konto.pl>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 15:49:17 MET

Użytkownik insane napisał:

> Mimo tego nadal spotykam sie ze stosowaniem tych obu nazw zamiennie - w
> sklepach jak i wsrod znajomych. Stad tez moja ciekawosc.

Bo to właśnie tylko nazwy. Nazwy pewnych klas :-), które ludzie ludziom
zgotowali. Termin 'notebook' czyli notes (taki poważny, dla biznesmiena)
to też był marketingowy chwicik by zachwalić publice nowe, lepsze,
lżejsze produkty. Problem z takimi słówkami modnymi jest taki, że szybko
   się dewaluują. Wkrótce już każdy komp. przenośny miał rozmiary notatnika.

Ciekawe, że w Polsce 'notebook' króluje. U anglosasów termin ten oznacza
rzecz istniejącą zanim zaczęto go stosować do małych puterków
przenośnych. "Laptop" to nowotworek językowy, nie można go pomylić z
prawdziwym "notebookiem" papierowym, słowo pratyczniejsze tam. U nas też
pewnie ale my lubimy makaronizmy, nie? :-)

--
Andrzej kK