Re: PII400 czy Celeron400 + pytanie o płytę główną :)

Autor: Artur Obrzut <artur_obrzut_at_wytnijpoczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 10:44:52 MET

Dnia 15-11-2005 o 09:08:04 PAndy <pandrw@poczta.onet.pl> napisał:

> Zgadzam sie - dekodowanie video wymaga mocy procesora, kazdy kto
> twierdzi ze
> mu plynnie chodza divx na celeronie 400 ma po prostu bledne wyobrazenie
> plynnosci a ogladany film ma wielkosc znaczka pocztowego.
> Do dekodowania w czasie rzeczywistym strumienia MPEG-2 potrzeba przy
> zoptymalizowanym recznie kodzie PII 350MHz by uzyskac plynny obraz, -
> zlozonosc dekodowania divx jest okolo 2 razy wieksza...

Ja naprawdę nic nie poradzę na to że filmy chodziły płynnie :(
I co do błędnego wyobrażenia - oczywiste jest że nie raz oglądałem filmy
na dużo szybszym sprzęcie, więc wiem jak chodzą na nowszych komputerach.
Fakt że na nowszych nie trzeba zwiększać priorytetu odtwarzacza żeby
zlikwidować lagi w przypadku filmów o wysokich bitrate :) (acha, żeby być
sprawiedliwym - na .rmvb przycinał się mimo tego).
Do DivX'ów używam kodeków ffdshow i standardowego odtwarzacza Windows
Media Player 6.4.7.1130 - zawsze na pełnym ekranie (1280*1024).

Ale faktem jest że bardzo bym się ucieszył jeśli po
_bardzo_niewielkich_pieniądzach_ udałoby się zmontować coś o wiele
lepszego. W sumie to mam pomysł, ale do tego chyba powinienem zacząć nowy
wątek... :)

Pozdrawiam i dzięki

--
R2rek