Postępujący pad dysku ?

Autor: CODI <codico_at__usun_co_trzeba_poczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 08:11:56 MET

Witam.
    Mam firmowy komputerek Vobisa. Płyta na 915, PIV, 2GB RAM, do tego XP
SP2. Dysk jest jeden na SATA, Samsung 80GB, dwie partycje po 40GB.
Parę dni temu komp strasznie zwolnił, operacje okienkowe są ok, ale jeśli
coś na dysku wyszukać albo odpalić kompilator tragedia. Zajrzałem do panelu
sterowania a tam dysk pierwszy na podstawowym kanale IDE pracuje w PIO4.
Nie dało się przestawić. Sprawdziłem w BIOS-ie UDMA Auto. Po
przeinstalowaniu sterowników niby wpis jest dobry UDMA5 ale dysk tak jak
wolno chodził tak chodzi. Odpalenie Windy na nim to około 5 minut,
przegranie GB danych drugie tyle.
Co jest nie tak? Dysk pada ? Badsectorów nie ma, skanowanie przechodzi ok.

Pozdrawiam
CODI