Re: Kolejność dysków podczas bootowania

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 20:41:22 MET

Grzesiek wrote:
> Czolem,
>
> mam pytanie: czy wie ktos na pewno, jaka jest kolejnosc przeszukiwania twardych
> dyskow w poszukiwaniu "czegos do uruchomienia" podczas bootowania komputera?
>
> Interesuje mnie jak sie zachowa komputer, jak wsadze do niego drugi dysk z
> innego komputera (z systemem operacyjnym).
>
> Czy decyduja tu wylacznie ustawienia BIOSu (startup sequence), czy jakas inna
> kolejnosc, np:
> 1. IDE0 master
> 2. IDE0 slave
> 3. IDE1 master
> 4. IDE1 slave

> [...]
decyduje:
1. jesli nic nie ustawiales bios bedzie bootowal z ide0 master
2. jesli bawiles sie zworkami i ustawiles "cable select" uruchomi z
dystalnego konca tasiemki ide0
3. jesli grzebales w biosie bedzie bootowal w ustawionej kolejnosci,
czyli jesli nie da sie zbootowac z pierwszego ustawionego nosnika
sprobuje z kolejnego itd. az sie skonczy lista
4. jesli przy starcie wcisniesz f11 czy f12 i wybierzesz jakies
urzadzenie bedzie bootowal z niego ignorujac inne ustawienia

pozdr
szydas