Re: Procesory notebookow.Jaki haczyk?

Autor: Mephisto2oo5 <mephisto_at_msi.pl>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 19:46:38 MET

Użytkownik "pabloH" <pawelhan@gazeta.nospam.pl> napisał w wiadomości
news:dl7q93$rhr$1@inews.gazeta.pl...
> zauwazylem, ze w laptopach umieszcza sie albo procesory o predkosci od 2.5
> ghz w gore (laptopy medion i inne, czesto "no name"), albo procesory
> mobilne
> np. 1.3, 1.4 (wiekszosc markowych). Czym sie roznia te grupy procesorow,
> skoro na pierwszy rzut oka wyglada na to, ze "gorsze" sa dwa razy szybsze?
> pytaniu o roznice nie mam na mysli energozernosci i czasu pracy na
> bateriach - chodzi mi tu o szybkosc dzialania sprzetu i jego wydajnosc. W
> czym tkwi haczyk, bo przeciez kazdy wolalby P4 3.0 ghz od centrino 1.3?

Ja akurat wolałbym Centrino, chociaż mam P4 3.0GHz

Prawda jest taka, że procesory serii Centrino to zupełnie inna konstrukcja,
wydajnościowo
(i nie tylko) lepsza niż "zwyklaki", nawet choćby miały 3 GHz...
częstotliwość nie jest miarodajnym
wyznacznikiem wydajności w nowoczesnych procesorach. Reasumując - Centrino
(czyli Pentium M i Celeron M)
to szybsza konstrukcja jak Pentium 4 czy Cel. 4.

Pozdr.