IBM r30 - BIOS po nieudanej aktualizacji... CD

Autor: Arek <arek_at_dot.one.plsd>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 12:55:40 MET

Witam

Pare dni temu przedstawilem moj problem na grupie. Dla przypomnienia po
nieudanej aktualizacji biosu laptop nie wstaje(po wlaczeniu pala sie diody i
probuje czytac z CD). Stalo sie to podczas aktualizacji bezdyskietkowej
pobranej ze strony IBM'a. Dodam tylko ze laptop jest po gwarancji i bios
jest scalony z plyta glowna (2656 e2g)

Na stronie IBM'a dotarlem do nastepujacych inforamcji
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-45385
.Jest to procedura opisujaca odzyskiwanie biosu w... desktopach tego
producenta. Natomiast to co dalej utrzymuje mnie w przekonaniu ze cos da sie
z tym zrobic jest maly swich ktory znalazlem na plycie glownej. Otoz w
odzyskiwaniu biosu w desktopach mowa jest o zworce ustawiajacej "Clear
CMOS/Recovery jumper" w pozycji on, zaladowaniu z dyskietki nowego biosu i
powtornym przestawieniu wspomnianego jumera na off. Natomiast na mojej
plycie glownej znalazlem switch ktora umozliwia ustawienie "Boot Block" w
pozycji on/off(domyslnie). Jak sadze jest to opcja umozliwiajaca zaladowanie
nowego biosu z dyskietki... ale tu pojawia sie kolejny problem - nie mam
floppa. Probowalem rozne kombinacje z plyta CD zgrywalem cala zawartosc
dyskietki na plyte, robilem tez plyte bootowalna na podstawie tej
dyskietki... Ale jak na razie bez rezultatu.

Moze ma ktos jakies sugestie/doswiadczenia/pomysly co jescze mozna zrobic w
takim przypadku. Co do tego jaki to bios to nie mam pewnosci..ale wydaje sie
ze phoenix... Co do floppa to pewnie zakupie jeszcze w tym tygodniu na
allegro ale do tego czasu chcialbym poprobowac z tym co mam.

Z gory dziekuje za pomoc i obiecuje dopisac zakonczenie (szczesliwe badz tez
nie;)

Pozdrawiam
Arek