Pad dysku

Autor: zbródel <zbrodel_at_tlen.pl>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 12:55:36 MET

Witam!

Właśnie zaliczyłem pad dysku (?) polegający na tym, że nagle podczas pracy
dysk przestał być widoczny.
Po zrebootowaniu komputera BIOS nie wykrywał dysku. Ale dawało się
zabootować SLAX-a z CD-ROMU i poza brakiem dysku reszta wydawała się
działać prawdiłowo.

Po wyłączeniu na minutę z prądu dysk się pojawił. Mam oczywiście włączonego
SMART-a - no i diagnostyka SMART twierdzi, że dysk jest zdrowy, nie mam
także żadnych błędów od SMART-a ani w wewnętrznych logach SMART-a, ani
w /var/log/messages, w tym ostatnim są jedynie wpisy o temperaturze dysku,
ale bez ostrzeżenia, że to ERROR (BTW - jaka jest prawidłowa temperatura
dysku?).

No i taraz nie wiem, gdzie i czego szukać. Płyta? Taśmy - na wszelki wypadek
podociskałem, może wymienić na nowe? Zasilacz? Niby z tych tańszych, ale
swego czasu ciągnął dwa dyski i było OK, teraz mam tylko jeden. Jednak sam
dysk, ale co kontrektnie?

Ma ktoś jakieś sugestie?

Pozdr.
J.