Re: AMD64 kontra OPTERON pod kontrola 64bitowego OSu - Linux

Autor: Tomasz Stafiński <Jenot_at_jenot.net.metronet.pl>
Data: Sat 12 Nov 2005 - 19:48:41 MET

On 12.11.2005, Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> wrote:
> Przecież Opteron to jeden z procesorów o architekturze AMD64...

Nowe "Opterony", które niedawno się pokazały na S939 to faktycznie
zwykły A64 (może różni się ilością cache). Co innego Opterony na S940
(takiego mam) - 3 kanały HTT (zwykły A64 ma jeden) - większa
przepustowość magistrali, możliwość pracy w systemach wieloprocesorowych
(seria 200, 800), obsługa pamięci ECC Registered, 1MB cache (2MB dla
DualCore). I ceny tych Opteronów na S940 są już nieco wyższe niż S939.

Co do wydajności - wszystko zależy od tego, do jakich zadań serwer ma
być wykorzystywany - czasem liczy się duża przepustowość magistrali,
czasem krótki czas przełączania między procesami. Poza tym dużo zależy
od systemu operacyjnego (32 czy 64bit).

Jednak ja na Twoim miejscu na serwer brałbym Opterona na S940 - mój 142
(1.6GHz) w testach pod linuksem wypada mniej więcej na poziomie Xeona
2.8 z HT.

--
Jenot (Tomasz Stafiński)