Re: Nowy bios nagrywarki a raczej jego brak....

Autor: Tomasz <labeo7_at_poczta.onet.pl_usun>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 23:10:33 MET

Użytkownik "Marek" <brak@wp.pl> napisał w wiadomości
news:dl2uun$l7d$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Mam nagrywarke NEC nr 7900A i nigdzie nie moge do niej znalezc biosu... :(
> Ostatnio zniszczyla mi 4 na 9 plytek i nagrywa z maxymalna predkoscia 8X
> :|

Witam

Proponuje przeczytac te wypowiedzi
http://www.sysopt.com/userreviews/cdrecord/product.php/634

co prawda nie rozwiazuje to Twojego problemu, jednak utwierdza ze nowego
firmwaru raczej nie znajdziesz (no chyba ze wyszedl niedawno). Druga sprawa,
ze prawdopodobnie firmware do tego napedu znajduje sie na stronach Dell a
nie Nec.
Jak ktos tam podaje ftp://ftp.us.dell.com/rmsd/ i plik D6J11801.exe

Sugeruje to tez ta strona http://www.cdr.cz/rekordery/nec/nr_7900.html - na
dole masz firmware do sciagniecia ale jak przypuszczam w jego podstawowej
wersji A01 (sprawdz jaka teraz masz).

Byc moze przyczyny niszczenia plytek powinienes poszukac, gdzie indziej -
zgodnie z tym co jest napisane w ostatnim zdaniu ze wspomnianej strony "
Anyone who says they need " better drivers " or " new firmware " or has
problems after an OS install has other problems with their system if the
drive worked fine before they starting messing with it."

Co do predkosci x8 byc moze wynika ona z jakosci plytek jakie uzywasz.
Nagrywarka rozpoznaje krazek i ma ustalona max predkosc z jako moze go
wypalac. Mozesz sprobowac to zmienic - z tego co pamietam umozliwia to
CDBurnerXP, ale byc moze wowczas bedziesz mial jeszcze wieksza smiertelnosc
w czasie nagrywania.

pozdrawiam
Tomek