Re: HP LaserJet 1020 - problem z instalacją

Autor: insane <prv_at_prv.prv>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 19:57:47 MET

Użytkownik "Wampirek" <wampirek@gmail.com> napisał :

> USB 2.0 Device
> Wystąpił błąd podczas instalacji urządzenia. W pliku instalacyjnym
> sterownika brakuje wymaganego wpisu. Powodem może być to, że plik INF
> został napisany dla systemu Windows 95 lub nowszego. Skontaktuj się z
> dostawcą sprzętu.

> Drukarka podłączona do dodatkowego kontrolera USB 2.0 (na MB takiego nie
> ma).

Witam.

Tez mam taka drukarke i mialem z nia rozne problemy. Poczawszy od problemow
z rozpoznaniem jej przez komputer, a skonczywszy na takiej hecy, jak
opisujesz. Zdawalo mi sie ze windows sie wysypal, to go przeinstalowalem :).
Oczywiscie to nic nie dalo. Okazalo sie ze przyczyna wszystkich problemow
byl kabel USB.

Problem z ta drukarka jest taki, ze uzytkownik musi sam sie martwic o
przewod do podlaczenia drukarki do kompa, poniewaz producent nie dolacza do
niej tego zadnego kabla oprocz zasilajacego ;) . Shit happens. W handlu sa
dostepne kable USB roznych producentow. Mimo ze na opakowaniach widnieje jak
byk napis USB.2.0, to wiekszosc tych przewodow nie spelnia tego standardu.
Co ciekawe jeszcze niezadko sami sprzedawcy naklejaja naklejki USB 2.0 (!)
na opakowania. Kabel 2.0 od zwyklego rozni sie tylko przewodem, ktory w
przypadku 2.0 jest przewaznie ekranowany. Organoleptycznie mozna to
stwierdzic porownujac grubosc przewodu i jego twardosc, niestety nawet w
niektorych przypadkach jest to malo miarodajne.

Rada jest taka : przelacz drukarke pod port USB, ktory nie jest w
standardzie 2.0. Ewentualnie wylacz standard 2.0 dla tego portu. Powinno byc
OK pod warunkiem, ze nie pochrzanilo Ci sie cos dotychczas w windowsie.

pozdro!

--
insane