Re: procesor 64 bitowy

Autor: Raf256 <spam_at_raf256.com.invalid>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 19:46:11 MET

Andrzej <dkt61o$uf6$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Wednesday 09 of November 2005 16:59

> Jaki system operacyjny wymaga taki procesor, czy wystarczy windows 98 ?

Nie wystarczy aby w pełni z niego skorzystać.

Polecam prawidziwy system operacyjny jak to fachowcy mówią, tzn coś z
rodziny UNIX, np Linux, np. Ubuntu64.

Wejdź na https://shipit.ubuntu.com/ i dostaniesz ZA DARMO (nawet bez kosztów
przesyłki!) wspaniały 64 bitowy system Linux "Ubuntu" (odmiana Linuxa,
podobny do słynnego Linux/Debian),

wygląda to tak - http://www.ubuntulinux.org/screenshots/document_view
i ma w sobie od razu kilka tysięcy aplikacji w tym do multmiediów
programowania internetu edycji tekstu itd itd, wszystko za darmo

Ja czekałem na paczkę z 20 CD (które rozdałem znajomym) ok. 2 tygodnie

W oczekiwaniu pewnie zainstalujesz windows, najnowsze mają już wersję 64
bitowe (ale na windows, w przeciwieństwie do linuxa, mało programów jest 64
bitowych, tzn. zadziała na windows xp 64 na 64 bit procesorze, ale nie
będzie w pełni go wykorzystywać)

Tylko instalując windows zostaw na dysku tak z 5..40 mb wolnego miejsca
(zależnie jaki duży masz dysk) jeżeli potem chcesz wypróbować linux/ubuntu
(naprawdę warto)

--
Rafał Maj