Re: Chlodzenie wodne dysku.

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 15:58:55 MET

Dnia Mon, 7 Nov 2005 23:07:41 +0100, Jacek napisał(a):

> Czy chlodzenie wodne dysku wyciszy go? czy tylko dobrze schlodzi?. Prosze o
> dobre sposoby wyciszenia dysku. Naczytalem sie mnostwo plytkich postow...
> teraz czekam na konkrety.

Miałem podobny problem i niestety wszystkie próby wyciszenia dysku
zawiodły (opbudowania, gąbki, podwieszanie itp). Głosna praca tego dysku
wynikała nie z przenoszenia wibracji czy czegoś w tym rodzaju, a raczej
z jego konstrukcji - to wyły talerze. Doszedłem do wniosku, że lepiej
wydać 300 zł i kupić nowy cichy dysk. Wybór padł na Seagate Barracuda,
który troszkę się grzeje, więc zapewniłem mu ciche i proste rozwiązanie:
dmucha na niego wiatrak 12V puszczony na 5V - całość jest bezszelestna.
Stary głośny dysk opchnąłem.