Re: Wybór tunera TV ....

Autor: Gargamel <delKichote_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 15:22:08 MET

- XNP - w wiadomości <news:dkq2h9$4ca$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał/a:

> Mam zamiar kupic tuner tv AverMedia 303 Studio. Napiszcie proszę opinie na

Z tym konkretnie modelem nie miałem do czynienia, ze starszym Studio jeno.
Ale, zdaje się, że sytuacja nie zmienia się od lat:

- jakość obrazu znaaacznie lepsza niż w tańszych modelach (np. pixelach)
- jak już capturuje, to też nieźle i "równo" (równe obciążenie cpu, nie
gubienie ramek)
- jest dość stabilny jak na tuner tv (mniejsza od tańszych modeli
konfliktowość sprzętowa)
- pod avera był robiony jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) program do
tv - iuvcr (w związku z tym najlepiej działa z averem)

ale:
- są min. 3 _różne_ strony domowe avera ;p
- sterowników na nich raczej nie znajdziesz, no może jeśli masz najnowszy
model avera
- jeśli już znajdziesz sterownik do swojego modelu, to i tak będzie on do
d*, bo tylko "oryginalna" aplikacja avera będzie z nim działać
- oryginalna aplikacja avera jest jeszcze bardziej do d* (jeśli w ogóle coś
w niej działa, to jakość obrazu jest tragiczna - robi se deinterlace
koszmarnej jakości)
- capturowanie w oryginalnej aplikacji ze strony avera u mnie nie działało
- oryginalna aplikacja z płyty CD od starego modelu, z jakim miałem do
czynienia, pod xp w ogóle nie działała
- zastosowanie narzędzia dołączonego do sterownika avera do usuwania tegoż
sterownika, powoduje pod xp trwałą niemożność korzystania z "Zarządzania
komputerem", do czasu reinstalacji winxp.
- lepszą jakość obrazu niż na innych markach można osiągnąć tylko pod
warunkiem czystego, silnego/wzmocnionego sygnału z anteny/kablówki, bo
wszelkie zakłócenia też "lepiej" widać.

ale
- pod avera był przerabiany sterownik ze strony iuvcr, i tylko z tym
sterownikiem iuvcr działa z averem, za to działa bardzo dobrze (może to nie
dotyczyć najnowszych modeli)
- aver generalnie chodzi 2 (i więcej) razy lepiej ze sterownikiem iuvcr we
wszystkich programach
- moretv działa z averem po wpisaniu odpowiednich wartości rejestru w
konfiguracji programu, nie potrzeba instalować sterowników dla tego programu
(ale moretv z każdym tunerem tak zadziała), i jakość obrazu jest jak w iuvcr
(czyli normalna - znacznie lepsza niż w oryginalnej aplikacji avera)
- sterowniki avera można usuwać instalatorem sterowników btwincap (z
www.sf.net) bez żadnych innych konsekwencji (ładnie z jego strony,
zwłaszcza, ze np. sterowników pixela w ogóle nie usuwa czasem - tzn.
sterowników nie ma w systemie, ale urządzenia typu tuner tv też już "nie ma"
po takim zabiegu).

--
Pozdrawiam,
  Gargamel